De Ice-Watch-tijd verdient 60 seconden lezen...
De tijd is nooit meer hetzelfde geweest sinds de komst van Ice-Watch op de horlogemarkt in 2007. Een horloge waarvan het kleurrijke concept gericht op mode en toegankelijkheid een internationaal, intergenerationeel merk en intercultureel 'goed in de naalden' zou voortbrengen. Sindsdien is het in volledige transparantie nieuwe collecties blijven aanvinken, ontwikkelen en uitvinden. Een waarde die wordt overgebracht door de gekozen naam: ICE.
Zijn gedurfde zet – het horloge transformeren in een modieus en toch chique accessoire – had kunnen smelten als ijs in de zon. Integendeel, het is een van de coolste successen ter wereld geworden. Hiervoor heeft het merk Ice-Watch ervoor gekozen om elke minuut van gecontroleerde globalisering te beleven en vaardigheden te vinden waar ze zijn. Kwestie van goed tempo. Ten dienste van zijn creatie zonder grenzen staat het talent 'designed in Belgium' en de ernst van de Belgische dienstverlening, de kwaliteit van de Japanse uurwerken (Miyota), de Chinese expertise in productie en assemblage, de organisatie Hong Kong voor logistiek en distributie. Er wordt gezegd dat we een boom beoordelen op zijn wortels: ze blijven stevig geplant in België dankzij de wil van de oprichter en CEO van het merk Ice-Watch, Jean-Pierre Lutgen. Marketing, communicatie, juridische aspecten en webacties worden verdeeld tussen Brussel en Bastenaken, waar de lokale verankering in 2014 verder werd versterkt met de bouw van een Europees opslagcentrum van 6.000 m2. Van radertje tot radertje, van verenigde teams tot dynamische partners, van scherpe ontwerpers tot toegewijde distributeurs, het merk Ice-Watch heeft zichzelf de middelen gegeven om zijn aanwezigheid op internationale schaal voortdurend te vergroten.
Omdat flexibiliteit en reactiviteit op elk niveau worden aangemoedigd, begrijpen we beter hoe een eenvoudig idee kan uitgroeien tot een trendy accessoire dat door de hele wereld wordt gedragen. Multi-stijlen: minimalistisch, sportief, stedelijk, ultra kleurrijk, glamoureus, romantisch. Multimateriaal: Ice-Ramic, siliconen, metaal, leer. Multi-publiek: heren, dames, kinderen en junioren. Multi-desires: 8 tot 10 nieuwe collecties per jaar, voorzien van een geschroefde achterkant en daardoor waterdicht tot 10 ATM. Verzamelaars en meer gerichte modellen verschijnen via partnerschappen en prestigieuze co-branding (BMW Motorsport, Pantone Universe, Course Vendée Globe). Het brede assortiment Ice-Watch-horloges kan zich aanpassen aan de levens en activiteiten van degenen die ze dragen. Het is meer dan een marketingstrategie, het is het engagement van een toonaangevend en legitiem merk in zijn sector.
Het merk Ice-Watch profiteert van een sterke zichtbaarheid, zowel om de pols, in de "BeCubic" spaarpotten, op sociale netwerken (4.500.000 Facebook-fans) of via het uitgebreide netwerk van Flagship Stores, Ice-Watch.Winkels, kiosken en wederverkoperpunten van verkoop. De collecties hebben geleid tot meerdere productplaatsingen in de internationale muziekscene: Black Eyed Peas, Jennifer Lopez, David Guetta, enz.
Hun spierdynamiek trok grote sporters aan die ambassadeurs speelden: Philippe Gilbert, wereldkampioen wielrennen, zwemmer Florent Manaudou en DTM-kampioenschapscoureur Marco Wittmann aan het stuur van zijn Ice-Watch BMW M4. Nu kan het merk Ice-Watch bogen op goede kijkcijfers dankzij de schattigste Miss Weather: Tatiana Silva, de mooie Belgische die nu de baas is op TF1, de belangrijkste Franse televisiezender.
In 2017 viert het merk Ice-Watch zijn 10e verjaardag door al zijn partners en medewerkers uit te nodigen naar Bastenaken (België) om deel te nemen aan een “Surrealistisch diner” georganiseerd door de Belgische ontwerper Charles Kaisin.
In hetzelfde jaar werd Jean-Pierre Lutgen door het tijdschrift Trends Tendances verkozen tot Manager van het Jaar 2017.
In 2020 verrast Ice-Watch opnieuw met de lancering van zijn eerste horloge op zonne-energie. Zo vrij als lucht haalt ICE-zonne-energie alleen energie uit licht. Duurzame, schone, oneindig hernieuwbare energie! Ice-Watch, een merk van deze tijd, reageert geleidelijk aan op de huidige ambities met zijn eigen waarden: optimisme, toegankelijkheid, eenvoud en natuurlijk de cultus van kleur.
Met de lancering van ICE-zonne-energie ondersteunen Ice-Watch en zijn teams burgers die concrete actie willen ondernemen voor de planeet. Met ICE-zonne-energie kunt u uw engagement voor verantwoord verbruik uiten. Deze collectie creëert een nieuw “groen” segment bij Ice-Watch en blijft tegelijkertijd voor iedereen toegankelijk, trendy en dynamisch.
Het Belgisch-wereldmerk, dat zo duurzaam is geworden, zal blijven doen waar het goed in is: de horlogemarkt een impuls geven met betaalbare prijzen (vanaf € 59) en een feilloze dynamiek, innoveren, durven en nog eens durven...
WIJZIGING. JIJ KAN.
De tijd is nooit meer hetzelfde geweest sinds de komst van Ice-Watch op de horlogemarkt in 2007. Een horloge waarvan het kleurrijke concept gericht op mode en toegankelijkheid een internationaal, intergenerationeel merk en intercultureel 'goed in de naalden' zou voortbrengen. Sindsdien is het in volledige transparantie nieuwe collecties blijven aanvinken, ontwikkelen en uitvinden. Een waarde die wordt overgebracht door de gekozen naam: ICE.
Zijn gedurfde zet – het horloge transformeren in een modieus en toch chique accessoire – had kunnen smelten als ijs in de zon. Integendeel, het is een van de coolste successen ter wereld geworden. Hiervoor heeft het merk Ice-Watch ervoor gekozen om elke minuut van gecontroleerde globalisering te beleven en vaardigheden te vinden waar ze zijn. Kwestie van goed tempo. Ten dienste van zijn creatie zonder grenzen staat het talent 'designed in Belgium' en de ernst van de Belgische dienstverlening, de kwaliteit van de Japanse uurwerken (Miyota), de Chinese expertise in productie en assemblage, de organisatie Hong Kong voor logistiek en distributie. Er wordt gezegd dat we een boom beoordelen op zijn wortels: ze blijven stevig geplant in België dankzij de wil van de oprichter en CEO van het merk Ice-Watch, Jean-Pierre Lutgen. Marketing, communicatie, juridische aspecten en webacties worden verdeeld tussen Brussel en Bastenaken, waar de lokale verankering in 2014 verder werd versterkt met de bouw van een Europees opslagcentrum van 6.000 m2. Van radertje tot radertje, van verenigde teams tot dynamische partners, van scherpe ontwerpers tot toegewijde distributeurs, het merk Ice-Watch heeft zichzelf de middelen gegeven om zijn aanwezigheid op internationale schaal voortdurend te vergroten.
Omdat flexibiliteit en reactiviteit op elk niveau worden aangemoedigd, begrijpen we beter hoe een eenvoudig idee kan uitgroeien tot een trendy accessoire dat door de hele wereld wordt gedragen. Multi-stijlen: minimalistisch, sportief, stedelijk, ultra kleurrijk, glamoureus, romantisch. Multimateriaal: Ice-Ramic, siliconen, metaal, leer. Multi-publiek: heren, dames, kinderen en junioren. Multi-desires: 8 tot 10 nieuwe collecties per jaar, voorzien van een geschroefde achterkant en daardoor waterdicht tot 10 ATM. Verzamelaars en meer gerichte modellen verschijnen via partnerschappen en prestigieuze co-branding (BMW Motorsport, Pantone Universe, Course Vendée Globe). Het brede assortiment Ice-Watch-horloges kan zich aanpassen aan de levens en activiteiten van degenen die ze dragen. Het is meer dan een marketingstrategie, het is het engagement van een toonaangevend en legitiem merk in zijn sector.
Het merk Ice-Watch profiteert van een sterke zichtbaarheid, zowel om de pols, in de "BeCubic" spaarpotten, op sociale netwerken (4.500.000 Facebook-fans) of via het uitgebreide netwerk van Flagship Stores, Ice-Watch.Winkels, kiosken en wederverkoperpunten van verkoop. De collecties hebben geleid tot meerdere productplaatsingen in de internationale muziekscene: Black Eyed Peas, Jennifer Lopez, David Guetta, enz.
Hun spierdynamiek trok grote sporters aan die ambassadeurs speelden: Philippe Gilbert, wereldkampioen wielrennen, zwemmer Florent Manaudou en DTM-kampioenschapscoureur Marco Wittmann aan het stuur van zijn Ice-Watch BMW M4. Nu kan het merk Ice-Watch bogen op goede kijkcijfers dankzij de schattigste Miss Weather: Tatiana Silva, de mooie Belgische die nu de baas is op TF1, de belangrijkste Franse televisiezender.
In 2017 viert het merk Ice-Watch zijn 10e verjaardag door al zijn partners en medewerkers uit te nodigen naar Bastenaken (België) om deel te nemen aan een “Surrealistisch diner” georganiseerd door de Belgische ontwerper Charles Kaisin.
In hetzelfde jaar werd Jean-Pierre Lutgen door het tijdschrift Trends Tendances verkozen tot Manager van het Jaar 2017.
In 2020 verrast Ice-Watch opnieuw met de lancering van zijn eerste horloge op zonne-energie. Zo vrij als lucht haalt ICE-zonne-energie alleen energie uit licht. Duurzame, schone, oneindig hernieuwbare energie! Ice-Watch, een merk van deze tijd, reageert geleidelijk aan op de huidige ambities met zijn eigen waarden: optimisme, toegankelijkheid, eenvoud en natuurlijk de cultus van kleur.
Met de lancering van ICE-zonne-energie ondersteunen Ice-Watch en zijn teams burgers die concrete actie willen ondernemen voor de planeet. Met ICE-zonne-energie kunt u uw engagement voor verantwoord verbruik uiten. Deze collectie creëert een nieuw “groen” segment bij Ice-Watch en blijft tegelijkertijd voor iedereen toegankelijk, trendy en dynamisch.
Het Belgisch-wereldmerk, dat zo duurzaam is geworden, zal blijven doen waar het goed in is: de horlogemarkt een impuls geven met betaalbare prijzen (vanaf € 59) en een feilloze dynamiek, innoveren, durven en nog eens durven...
WIJZIGING. JIJ KAN.